Onderzoek consumentenbond – informatievoorziening over borstvergroting
De laatste jaren is een bezoek aan de plastisch chirurg laagdrempeliger geworden, en is de behoefte aan informatie over dit onderwerp gegroeid. Dit heeft de Consumentenbond doen besluiten om de grootste klinieken in Nederland te onderzoeken. In het begin van 2008 hebben zij klinieken in Nederland benaderd om via internet mee te doen aan dit onderzoek.
Hierin werd o.a. bekeken of het personeel werkzaam in de klinieken wel voldoende gekwalificeerd waren voor het werk wat zij verrichten, hoe klachten worden opgelost, hoeveel complicaties er zich hebben voorgedaan, hoeveel behandelingen er in een jaar plaatsvinden en de prijs hiervan, en nog vele andere vragen, waarin voornamelijk de borstvergroting centraal stond. Ook werd onderzocht hoe de informatievoorziening over borstvergroting wordt verstrekt aan patiënten tijdens een consultgesprek. Dit werd gedaan door het sturen van een mystery guest naar de klinieken.
De Janssen Kliniek is in dit onderzoek op de tweede plaats geëindigd. Hier zijn wij als directie, en alle medewerkers met ons, heel trots op. Een prestatie, die wij met zijn allen hebben bereikt! Het volledige artikel van de Consumentenbond is te lezen op de website van de Consumentenbond.
Met vriendelijke groet,
drs. Martin Janssen
Directie Janssen Kliniek