Klachtenprocedure
Janssen Kliniek Oisterwijk probeert u zo goed mogelijk te behandelen, te verzorgen en te informeren. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze zorg en dienstverlening.
Samen zoeken we een oplossing.
Het uiten van een klacht
Wat is een klacht?
Bij wie kunt u met uw klacht terecht?
Opvang en bemiddeling door de klachtenfunctionaris
Geheimhouding
Oordeel geformuleerd door arts
Om het klachttraject af te ronden, is de arts verplicht binnen 6 weken na het indienen van de klacht u te informeren over zijn/haar oordeel. Met een oordeel wordt bedoeld dat schriftelijk wordt aangegeven welke beslissingen hij/zij over en naar aanleiding van de klacht heeft genomen en welke maatregel(en) eventueel worden genomen. De termijn van 6 weken kan maximaal verlengd worden met vier weken, als u daarvan tijdig op de hoogte wordt gesteld.
Als beide partijen tevreden zijn over het oordeel, dan is de klacht hiermee afgedaan. Indien u niet tevreden bent en de klachtenprocedure wilt voortzetten, dan is er sprake van een geschil. Na het oordeel heeft u 6 maanden de tijd om te beslissen of u het geschil wilt indienen bij de geschilleninstantie.
Behandeling door klachtenloket Zorg / Geschillencommissie Zorg
Wanneer de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het gewenste resultaat heeft geleid, kunt u zich richten tot het klachtenloket Zorg, die de klacht officieel in behandeling neemt. Meer informatie over de werkwijze van het klachtenloket Zorg kunt u vinden op te www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg. Tevens vindt u hier informatie over hoe u een geschil / klacht kunt indienen..
U kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en doet een bindende een uitspraak over de gegrondheid van de klacht. Tegen het oordeel over de gegrondheid van de klacht kan bij de Geschillencommissie Zorg niet in beroep worden gegaan. De commissie stuurt de uitspraak aan u en aan degene over wie u heeft geklaagd en aan de Directie van de kliniek. Daarnaast kan zij de Directie adviseren maatregelen te treffen om herhaling te voorkomen. Let u bij het indienen van uw klacht er op dat de Geschillencommissie Zorg ook bevoegd is een schadevergoeding toe te kennen. De behandeling van een klacht valt onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Meer informatie vindt u op www.degeschillencommissiezorg.nl.
Gegevens van het Klachtenloket Zorg/ Geschillencommissie Zorg
Wij hopen dat deze informatie overbodig blijkt te zijn en dat u uw contact met het Janssen Kliniek Oisterwijk als prettig heeft ervaren. Voor aanvullende informatie over de klachtenregeling kunt u tijdens de kantooruren altijd terecht bij de kliniek, telefoon 013 – 5213555. Gegevens van de externe klachtencommissie:
Klachtenloket Zorg
Tel: 070-3105392
De Geschillencommissie Zorg
Tel: 070-3105310